Kolejne konkursy Prezydenta Miasta Torunia dla NGO – kultura i turystyka

Informacje
plakat promujący konkursy[0]

Prezydent Miasta Torunia ogłosił kolejną rundę otwartych konkursów ofert dla organizacji pozarządowych w obszarze kultury oraz turystyki i krajoznawstwa. Celem tych konkursów jest m.in. wzbogacenie oferty kulturalnej dla mieszkańców miasta i turystów oraz kreatywne wykorzystanie zasobów i produktów turystycznych Torunia w budowaniu oferty turystycznej. Aktualnie ogłoszone konkursy opiewają na kwotę prawie 1,6 mln złotych i obejmują następujące zadania:

Konkurs nr 2026/10 – kultura  - kwota 1 365 000 zł

  1. Przedmiotem konkursu jest wsparcie realizacji zadania gminy w roku 2026 w zakresie: kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej. 
  2. Celem realizacji zadania jest wzbogacenie oferty kulturalnej dla mieszkańców miasta i turystów, stworzenie warunków do powstawania nowych inicjatyw, rozwijanie świadomego uczestnictwa w kulturze, wzrost jakości życia poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych, promocja i popularyzacja lokalnej twórczości i twórców, łączenie nauki i kultury.  
  3. Dodatkowym celem realizacji zadania jest promocja Torunia jako wiodącego ośrodka kulturalnego na mapie kraju oraz poza jego granicami oraz jako znakomitego miejsca realizacji wydarzeń kulturalnych w zabytkowej scenografii zespołu staromiejskiego wpisanego na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO.)
  4. Zadanie objęte konkursem może być realizowane m.in. poprzez: 
  • koncerty, spektakle, widowiska plenerowe;
  • cykliczne festiwale budujące markę Torunia jako wiodącego ośrodka kultury w kraju;
  • działania z zakresu edukacji kulturalnej dla dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów. 

Termin składania wniosków: 05  – 28 grudnia 2025. 
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej.

 


Konkurs nr 2026/11 – turystyka i krajoznawstwo - kwota 230 000 zł

Zadanie 11.1.

  1. Przedmiotem konkursu jest wsparcie realizacji zadania gminy w roku 2026 w zakresie upowszechniania turystyki i krajoznawstwa  
  2. Celem realizacji zadania jest kreatywne wykorzystanie zasobów i produktów turystycznych Torunia w budowaniu oferty turystycznej, wzmocnienie kondycji i wspieranie rozwoju toruńskiej gospodarki turystycznej, promowanie marki Torunia oparte na kreatywnych narzędziach dystrybucji, wykorzystanie nowych technologii w marketingu funkcji turystycznej miasta, ze szczególnym uwzględnieniem realizacji zadań sprzyjających rozwojowi zrównoważonej turystyki.
  3. Zadanie objęte konkursem obejmuje elementy promocji turystycznej miasta Torunia.
  4. Zadanie objęte konkursem powinno być realizowane m.in. poprzez:
  • organizację inicjatyw mających na celu upowszechnianie, promocję oraz rozwój turystyki i krajoznawstwa w Toruniu, z wykorzystaniem dostępnych narzędzi internetowych, tworzenie nowych narzędzi komunikacji i promocji ze szczególnym uwzględnieniem szeroko rozumianych zasobów turystycznych miasta Torunia;
  •  wspieranie działań i inicjatyw promujących gminę jako ważny ośrodek turystyczny, w tym również promocja turystyki edukacyjnej i biznesowej, wskazywanie alternatywnych dla zespołu staromiejskiego Torunia destynacji turystycznych i form spędzania czasu, w celu rozproszenia ruchu turystycznego w oparciu o tworzenie nowych enklaw destynacji turystycznych;
  •  organizację ogólnodostępnych imprez turystycznych i krajoznawczych m.in. spływów, rajdów, zlotów, złazów, rejsów, wycieczek oraz gier miejskich na terenie miasta Torunia;
  •  tworzenie publikacji (zarówno wersji papierowych, jak i on line) przyczyniających się do promocji potencjału turystycznego miasta ze szczególnym uwzględnieniem określonych grup odbiorców;
  •  wykorzystanie rozwiązań smart city w oznakowaniu obiektów turystycznych i ścieżek dotarcia do nich, wpływających bezpośrednio na uporządkowanie strumienia ruchu turystów w strategicznych miejscach miasta; 
  •  tworzenie rozwiązań pozwalających osobom z niepełnosprawnościami na aktywne poznawanie Torunia.

     5. Przy wyborze ofert preferowane będą zadania służące:

  • promocji innowacyjnych rozwiązań z zakresu turystyki i krajoznawstwa,
  • budowaniu ofert sprzyjających wydłużeniu pobytu gości w Toruniu,
  • angażujących różnorodne grupy odbiorców ze szczególnym uwzględnieniem dzieci, młodzieży i seniorów ukierunkowanych na szeroko pojętą edukację turystyczną,
  • wykorzystujących różnorodność potencjału turystycznego miasta i jego zasoby (turystyczne, kulturowe, historyczne i środowiskowe).

Zadanie 11.2.

  1. Przedmiotem konkursu jest wsparcie realizacji zadania gminy w roku 2026 w zakresie upowszechniania turystyki i krajoznawstwa poprzez realizację Święta Twierdzy. 
  2. Celem realizacji zadania jest organizacja na terenach związanych z toruńską fortyfikacją wydarzenia turystycznego w formie trwającego 2 dni festiwalu, zwanego dalej „Festiwalem”, uwzględniającego kulturowe i turystyczne walory fortyfikacji i ich znaczenie dla historii i rozwoju Torunia. Przedsięwzięcie ma na celu prezentowanie i informowanie o bogatym dziedzictwie miasta Torunia.
  3. Zadanie objęte konkursem obejmuje elementy promocji turystycznej miasta Torunia.
  4. Zadanie objęte konkursem powinno być realizowane m.in. poprzez:
  • organizację tradycyjnego zwiedzania dwóch fortów min. dla 10 grup,
  • organizację zwiedzania niedostępnych na co dzień fortów min. 5 obiektów w min. 3 grupach ,
  • realizację pikniku fortecznego obejmującego warsztaty, wystawę, animacje na scenie,
  • umożliwienie bezpłatnego wstępu m.in. do Muzeum Historyczno-Wojskowego, Muzeum Twierdzy Toruń,
  • organizację rajdu rowerowego szlakiem Twierdzy Toruń,
  • organizacja wystaw i warsztatów historyczno-militarnych min. 2 wydarzenia
  • promocję wydarzenia zewnętrzną i wewnętrzną m.in. poprzez kampanię w mediach społecznościowych, materiały drukowane, dedykowany wydarzeniu branding

     5. Przy wyborze ofert preferowane będą zadania służące:

  • promocji innowacyjnych rozwiązań z zakresu turystyki i krajoznawstwa,
  • budowaniu ofert sprzyjających wydłużeniu pobytu gości w Toruniu,
  • angażujących różnorodne grupy odbiorców ze szczególnym uwzględnieniem dzieci, młodzieży i seniorów ukierunkowanych na szeroko pojętą edukację turystyczną,
  • wykorzystujących różnorodność potencjału turystycznego miasta i jego zasoby (turystyczne, kulturowe, historyczne i środowiskowe). 

Termin składania wniosków: 05  – 30 grudnia 2025. 
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej.


Adres źródłowy: http://test.orbitorun.pl/aktualnosci/kolejne-konkursy-prezydenta-miasta-torunia-dla-ngo-kultura-i-turystyka

Załączniki
  • [0] http://test.orbitorun.pl/sites/default/files/styles/large/public/obrazek/2025-12/wykrzyknik.jpg?itok=WRFh-T4l